1. HABERLER

2. GÜNCEL

3. Yahni Dağı’ndan kayakla indiler
Yahni Dağı’ndan kayakla indiler

Kars’ta, Türkiye Dağcılık Federasyonu üyesi 4 kişi sabah erken saatte hediklerle tırmandıkları 2662 rakımlı Yahni Dağı’ndan kayakla indiler.

A+A-

Anadolu’nun manevi fatihlerinden Şehit Ebu-l Hasan Harakani Hazretlerinin Bizans ordusuna karşı verilen savaşta şehit olduğunu Yahni Dağı’na dağcılar tırmandı. 93 Harbi olarak bilinen 1877-78 Osmanlı-Rus savaşında da 15 bin askerin şehit olduğu Yahni Dağı’na tırmanan Türkiye Dağcılık Federasyonu üyeleri Özfer Koçak, Yıldırım Özarkan, Abdulgafur Erdoğdu ve Ahmet Güzel kar yağışı, sis ve fırtınayla adeta mücadele ettiler. Tırmanış sabah 07’30’da başladı. Kar kalınlığının yer yer 1 metreyi bulduğu Yahni Dağı zirvesine hediklerle 1.5 saatte tırmanan dağcılar zor anlar yaşadılar. Dağcılar bir süre dinlendikten sonra kayak takımlarıyla inişe geçtiler. İniş de olumsuz hava koşulları nedeniyle yaklaşık 2 saatte tamamlanabildi. Sırtlarındaki ilk yardım malzemeleri, gıda ve kayak takımlarıyla ağır yük altında kayak kayan dağcılar düşmekten de kurtulamadılar.

Zorlu yolculuğu başarıyla tamamlayan dağcıların yüzlerindeki kızarıklık hava şartlarının ne kadar olumsuz olduğunu da gözler önüne sermeye yetti. İnişin tamamlanmasıyla birlikte araçlarındaki gıda malzemelerini çıkararak kahvaltılarını da yapan dağcılar termostaki sicak çayla da ısınmış oldular.

Kent merkezine 15 kilometre mesafedeki Yahni Dağı’na tırmanmanın ve kayak kayarak inmenin zor ama keyifli olduğunu söyleyen Özfer Koçak, “Tırmanışa saat: 07.30’da başladık ve gerçekten harika vakit geçirdik. Zirveye hediklerle saat: 09.00 itibariyle ulaştık ve yaklaşık 20 dakikalık hazırlık aşaması sonrasında aşağı inmeye başladık. Zirvede hem sis, hem de tipi vardı ama buna rağmen oldukça keyifliydi. Zirvede 1.5 metreye yakın kar kalınlığı var. Dağcılık Federasyonu sporcuları olarak önceki yıl da Hacıhalil Dağı’nda böyle bir organizasyon gerçekleştirdik ve bu zevki yaşamayı herkese tavsiye ediyoruz. 4 arkadaş hediklerle Yahni Dağı’na çıktık ve farklı bir tırmanış sonrasında keyifli bir kayak macerası yaşadık. Bazı noktalarda kar kalınlığı çok fazla olduğu için kayaklarımızı göremedik ve yer yer taşa takıldık ama tarifsiz bir keyif yaşadık.” dedi.

Yıldırım Özarkan da, “Ben ilk defa katıldım ve arkadaşlarımızla birlikte çok keyifli bir deneyim yaşadık ve çok keyif aldık. Bundan sonraki etkinliklerde de yer almayı düşünüyorum.” diye konuştu.

Abdulgafur Erdoğdu ise, “Gerçekten çok keyifli bir faaliyetti. Bu faaliyet aynı zamanda Kars’ın bütün dağlarının, yaylalarının ve platolarının dağ kayağı yapmaya müsait olduğunu gösteriyor. Bu faaliyeti geliştirerek yöreye sevdirmek gerekiyor. Özellikle yabancı ülkelerde bu tarz kayak faaliyetleri oldukça yaygın. Bunun Kars’ta da teşvikler ve faaliyetlerle yaygınlaşacağını düşünüyorum.” şeklinde konuştu.

Iğdırlı Ahmet Güzel de “18 yıldır Kars’tayım ve harita mühendisiyim. 18 yıldır kayak merkezlerinde kayak yapıyorum ve deyim yerindeyse pistlerde kaymaktan usandım ve 2 yıldır arkadaşlarımla birlikte dağlarda kayak yapıyorum. Hem dağcılık yapıyor, hem de kayağımızı yapıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.