Musica, "Fantasio" opera gösterisinin Paris Théâtre du Châtelet'de gerçekleşen ilk kostümlü provasına ayrıcalıklı olarak davet edildi.
Musica, “Fantasio” opera gösterisinin Paris Théâtre du Châtelet’de gerçekleşen ilk kostümlü provasına ayrıcalıklı olarak davet edildi.
Eserin sahne yönetmeni Thomas Jolly ile yaptığımız söyleşide kendisine “Sanatın geleceği konusunda iyimser misiniz?” sorusunu yönelttik.
“Sorunuza bir Normandiyalı olarak cevap verirsem, cevabım hem evet hem hayır olur. Evet iyimserim çünkü ekranlarımızın karşısında ne kadar çok kalırsak, sosyal ağlar, akıllı telefonlar ve internet gibi sanal ilişkiler içine ne kadar çok girersek, bu gibi aynı yerde ve aynı mekanda bir araya gelme ihtiyacını o kadar çok hissediyoruz. Bugün ihtiyacımız olan ‘çözüm’ budur.”
“Bu sebepten ötürü tiyatrolar ve opera binaları tıklım tıklım. Canlı sanat performansları kalabalıkların ilgisini çekiyor. Bu sanatlar 2500 yıldan beri var oldu ve var olmaya devam ediyor. İlgiyi hiç kaybetmediler yoksa şimdiye yok olurlardı.”
“Fakat aynı zamanda, anlamadığım şey hizip ve bölünmenin zirve yaptığı sorunlu zamanlarda her şeyin politik bir şekilde sömürülmesi. Bu çok tehlikeli. Çünkü bana göre politikayı asil anlamında kullanmak gerek. Yani eski Yunanda polis kelimesi şehir ve bir olmaya tekabül eder. Lakin günümüzde bu söz konusu değil maalesef.”
“Şimdi sanat, birlikte yaşamak için gerekli araçlardan biri ve ‘anlamlılığa’ ulaşmak için bir araç. Bugünün eksikliği olan iki şey, anlamsızlık ve gelecek endişesi yaratan belirsizliktir. Birlikte barış içinde yaşama düşüncesi bu kaygıdan dolayı zayıflıyor. Bu nedenle, politikacılarımızın yaşanan tüm hizip ve bölünmeleri çözmek için neden kapsamlı bir kültürel harekete geçmediklerini gerçekten anlamıyorum! Bence sanat ve akıl dünyayı kurtarabilir. Böyle inanıyorum ve bu yüzden her şeye rağmen iyimser kalmaya çalışıyorum!”