Kur'an-ı Kerimde iman esasları anlaşılır bir biçimde bildirilmiştir İslamda imanın temel kaidesi Tevhiddir. Ancak ilk dönem zahitleri Hakikat-i İlahîye ulaşmak için aklın fevkinde olan başka yollara başvurmuşlardır. Sûfîlerin bu düşünce tarzları her şeyi Allaha dayandırma fikirleri saltanat sahiplerini her daim rahatsız etmiş tahammülsüzlük yaratmış ve onların cezalandırılmasına sebep olmuştur.
Mülk sahipleri Allahı kendi mülklerine saltanatlarına rakip olarak görmüş Allahın Malik sıfatını hazmedememişlerdir. Her şeyin maliki Allah olursa saltanatın malın-mülkün ne değeri kalır İsra Suresinin 70. Ayetinde her şeyin Âdemoğulları için yaratıldığı belirtilmiştir ki bu saltanat sahiplerinin mülkü tekellerine alamayacaklarının delillerinden biridir.
Zühd İslamın kendisidir. Takvayı esas alan dünyevileşmeye karşı ahireti önemsemeyi emreden Müzemmil Suresinin ilk on ayeti erkek ve kadını bu hususta eşit tutmuştur. Siyasî ve sosyal yozlaşmaya karşı manevî zırha bürünmenin adıdır zühd.
Müslümanların büyük çoğunluğunun dünyaya yönelmesine ve fitne hareketlerinin baş göstermesine sebep oldu. Dünya nimetlerine karşı muttaki kalmak isteyenler imanları gereği dünyevileşmeye karşı mücadele tarzı olarak zühdü benimsediler.
Zühd anlayışıyla hareket eden önemli isimlerden biri de Ebu Zer El-Gıfarî idi. O siyasî erki Allahın hükümlerine davet etmiş ganimeti tekellerine alanlara karşı mücadele etmiştir.
Bu mücadele Hasan-ı Basrînin Ehl-i Beyt İmamlarının Ebu Hanife İmam Malik İmam Şafiî ve Ahmed b. Hanbelin mülk sahiplerinin karşısında takip ettikleri direniş metodolojisinin gelenek haline gelmesi sayesinde bizlere kadar intikal etti.
Bugün kendilerini mezhepli olarak görenler mezhep imamlarının yaşamlarından onların siyasî otorite karşısındaki Muhammedî duruşlarından habersizler taklidî bir iman ile hareket etmekte zühdün mülk ve maliklik taslayanların karşısında ifade ettiği anlamı bilmemekte füruat hususunda kılı kırk yararak dinî karmaşık hale getirmekte ve mülk sahiplerine hizmet etmekteler.
Hz. Peygamberi örnek ve rehber olarak benimseyen zühd ve takva ehli İslam dışı uygulamaları karşısında mücadele verdi ancak hicretten sonra ikinci asrın sonlarına doğru bu hareket kurumsal tasavvufa dönüştü böylece özden uzaklaşma baş gösterdi bidat ve hurafeler yavaş yavaş her yanı sarmaya başladı.
Sonunda zühd ve takva anlayışı yerini suya sabuna dokunmayan mülke ve malike itaati meşru gören ve mürşid-mürid ilişkisini efendi-kul ilişkisine dönüştüren bir tasavure benzediği aşikar oldu maalesef
Dirileri uyarmak ve insanları Allaha davet etmek yerine ölüleri istismar eden insanları kendilerine çağıran Allah ile aldatmada hünerli olan dünyevileşmeyi esas alan şebekeler bir yandan finansal açıdan güçlenirken öte yandan din adına kurgulanan asılsız hikâyeleri fon müzikleri eşliğinde müslümanın zihnine zerk ederek insanları uyuşturmaktadırlar ne yazıkki
Bugün kurandan yoksun bırakılarak empoze edilen anlayış aklı hükümsüz kılarak insanları sorgulamaktan alıkoymaktadır. Allah adını duyduklarında ilimden değil cehaletten kaynaklanan bir teslimiyetle hareket eden yığınlar bu pespayeliği İslam zannetmektedir.
Sonuç olarak dün olduğu gibi bugün de dünyevileşme tavan yapmış durumdadır ve bu açıdan ilk nesil zahitlerin yolunu sürdürecek yeni bir zühd ve takva hareketine ihtiyaç vardır.
Yorum yazarak Mihrap Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mihrap Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Mihrap Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Mihrap Haber değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Mihrap Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mihrap Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Mihrap Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Mihrap Haber değil haberi geçen ajanstır.