İnebolu da Bisiklet

İnebolu da bisiklet turları büyük ilgi gördü

banner13
banner3

Öğretmen Kemal Kayalı ve Murat Çölmekçioğlu’nun başlattığı bisiklet turuna büyük ilgi oldu. İlk günde 5 kişi ile başlayan bisiklet turlarına genç yaşlı kadın erkek bir çok kişi katıldı . Her geçen gün katılımcısının arttığı pedal sporunda birçok köy ziyaret edildi. Erkekarpa ile başlayan köy ziyaretleri Ayva, Korupınar, Evrenye, Özlüce, Çınaraltı, Şeyhömer, Dikili, Uncuk, Durupınar gibi bir çok köylerre yapıldı. Hatta bir gün Abana’ya kadar uzanıldı. Baylı ve bayanlı gidilen her turda 10 yaşından 66 yaşına kadar birçok kişi birlikte pedal çevirmekten keyf aldı. Bazı turlarda jenerasyon arasında ki kopukluk giderilerek baba oğlu ve torunu birlikte pedal çevirdiler.  Yurt dışından tatile gelenlerin, yazlıkçıların, başka şehirlerde okuyan öğrencilerin ve ilçemizde yaşayan sakinlerin katıldığı pedallarla köy turlarında dinlenmek için durulan yerlerde bisikletçiler adeta doğal böğürtlenlere saldırdı. Şakalaşmalar sohbetler saygılar turları daha da anlamlaştırdı.

Bisiklet turlarını başlatan 55 yaşında ki emekli öğretmen Kemal Kayalı’ya neden bisiklete biniyoruz diye sorduk : Biz neden bisiklete biniyoruz, çevremizdeki insanların neden bisiklete binmesini istiyoruz. Bisiklet sporu vücudumuzdaki çalışmaları düzenleyen çok önemli ve aktivite, bende istiyorum ki insanlar bu sporu yapsınlar hatta birlikte yapalım, sağlıklı bir yaşam sürelim. Beni mutlu ettiği için pedal çeviriyorum. Gezdiğim yerlerden keyif aldığım için bisiklete biniyorum. Beni birçok insanla tanıştırdığı, başka insanlarla kaynaştırdığı için biniyorum. İnsanlarda benim aldığım keyfi alsın, bir şeyleri birlikte paylaşalım diye biniyorum. Çocukluğumdan beri bisiklete biniyorum ama son 10 yıldır gerçek anlamda bisiklete biniyorum ve daha önceki bindiklerimi saymıyorum. Bisikletle İnebolu’yu gezerken pedal çeviren bir çok kişiyi durdurdum ve daha sağlıklı bisiklete nasıl binilir öğretici olmaya çalışıyorum. Kurduğumuz bisiklet gurubuna davet ediyorum.  Şuan da gurubumuzda yaklaşık 35-40 kişi var. İnebolu Postası yaptığımız etkinlikleri kamuoyuna duyurarak spora en büyük desteği verdi. Şimdiye kadar 7. Turumuzu gerçekleştirdik. 5 kişi ile başladığımız turumuz her seferinde artarak büyüdü. Önümüzdeki günlerde bisiklet kulübü kurmak istiyoruz. Tura katılan arkadaşlarımız tur sonunda tüm yorgunluğa rağmen keyif aldıkları yüzünden okunuyor. Her turda doğanın velinimetlerinden faydalanıyoruz. Ben inanıyorum ki günün birinde insanlar arabaya binmeyi bırakacaklar ve bisiklete binmeye başlayacaklar. Bisikletin toplumun mutluluğa kavuşmasında çok önemli bir yeri olduğuna inanıyorum. Bisiklete binmenin yaşı olmadığına ve her yaşta pedal çevrilebilineceğine inanıyorum. Futbolu, atletizmi ve bazı sporları belli bir yaştan sonra yapamazsınız ancak bisiklete her yaşta binebilirsiniz. Bisiklet turumuza katılanlarda tek yasak sigara yasağı var. Gurubumuzda 10 yaşından 65 yaşına

kadar pedal çevirenler var. İnegöl’de ki gurubumuzda 67 ve 65 yaşında büyüklerimiz vardı.  Önemli olan küçük büyük hep birlikte pedal çevirerek güzel ülkemizin farklılıklarını yaşamak. Bisiklete binerken doğru bisikleti ve kıyafetlerini seçmek gerekiyor. Kask gözlük ve eldiven kesinlikle olmak zorunda. İnebolu Belediyesine bisiklete verdikleri destek için teşekkür ederiz. Her seferinde turumuza katılan birçok arkadaşımız belediyeye ait Türk Ocağının altındaki turizm danışma bürosundan ücretsiz emanet bisikletleri alarak kullandı. Kışında bu turları uygun kıyafetler ile devam etmek istiyoruz. İlçemizde birçok sürücü bisikletliye saygılı hareket ettiğini gördüm, buda sevindirici bir durum.

Küçük Çekmece Bisiklet Kulübü üyesi olan İngilizce Öğretmeni Murat Çölmekçioğlu bisiklet sporunu şöyle anlattı;   İnsanlarımız kapalı alanlarda spor yapmaya gidiyor. Aslında spor kapalı alanda yapılmaz, çünkü kaslara yeteri kadar oksijen giderse kaslar gelişir. Vücut gelişimi daha kolay olur. Bisikleti spor amacının yanında yaşam tarzı haline getirmek

gerekiyor. Çünkü insanlar işe bisiklet ile gidebilir. Pazara bisiklet ile gidebilir. Torba kullanmayabilir ama bisiklette taşıyacak ekolojik çanta kullanabilir. Avrupa’da insanlar pedal çevirmeyi yaşam tarzı haline getirdikleri için işe bisikletle gidebiliyor. Ulaşım aracı olarak bisikleti kullanıyor. Hollanda’da bakanlar işe bisiklet ile gidiyor. Danimarka’da her evde bisiklet var ve bisiklet dostu ülkelerin başında geliyor. Arjantin Çin gibi ülkelerde bisiklet yaşam tarzı ve ulaşım aracı olarak kullanılıyor. Bisiklet jenerasyonlar arasında iletişimi sağlıyor.

Yaz aylarında İnebolu’ya gelen Nuray Çelebioğlu ; Hollanda’da ikamet ediyorum. Herkesin bisikleti var ve yaşam tarzı haline gelmiş. Orada bakanların işlerine bisiklet ile gittiğine şahit oldum. İlçemizde ki katıldığım turlar çok güzeldi eğlenceliydi, keyifliydi. Doğa ile iççice manzaraya baka baka köylere gittik.  Böğürtlen yedik. Bütün bayanların pedal çevirmeleri ve bisiklet turlarına katılması lazım. Buradan aldıkları keyf, gelmeden görmeden yaşanmaz. Evrenye turunda yokuşlarda zorlansak da her yokuştan sonraki inişte çok kolay oluyor. İnebolu’daki güzellikleri bisikletle yaşadıktan sonra artık her yaz buraya gelmeme bir sebep var.

Abana Bozkurt Bisiklet Gönüllüleri ile Evrenye Buluşması Yapıldı

Evrenye turu sırasında Abana Bozkurt bisiklet sevdalıları ile bir araya gelindi. İnebolu Evrenye bisiklet turuna yaklaşık 20 kişi katılırken Abana ve Bozkurt ilçesinden 6 bisiklet sevdalısı Evrenye’ye geldi.

Yunus Köyü Muhtarından İkram

Gidiş geliş 28 km süren Özlüce Köyü turunda Yunus Köyü sahilinde mola verildi. Ardından Yunus Köyü  Muhtarı Bakiye Çevik misafirperverliğini göstererek pedallarla Yunus Köyü’ne ulaşan bisiklet sevdalılarına yorgunluk çayı ve kek ikram etti.

Yeşil Vadi Ayran ve Çay İkram etti.

Evrenye turu sırasında İnebolu Evrenye arasındaki Adıyaman Köprüsü’nün altında bulunan Necati Özer’e ait Yeşil Vadi Nefesgah Cafe’de mola verildi. Doğa ile baş başa kalmak isteyenlerin mekanı olan Yeşil Vadi Nefesgah, ağırlığı gençlerden oluşan bisikletçilere ayran ve çay ikram etti.

Evrenye’de Denize Girildi.

İnebolu’dan 09.00 yola çıkan yaklaşık 20 bisikletli saat 10.30 da Evrenye Limanına ulaştı. Bisikletçiler bir buçuk saat pedal çevirmenin yorgunluğunu liman içinde denize girerek giderdi.

Bisikleti Olmayanlar Emanet Aldı

Bisiklet turlarına katılmak isteyip de  ilçe dışından gelenler ve bisikleti olmayanlar İnebolu Belediyesine ait sağlık için pedalla bisikletlerini kullandı.  İnebolu Belediyesi Sağlık İçin Pedalla projesi kapsamında bisiklet kullanmak isteyenlere emanet bisiklet vermektedir. Bisikleti olmadan tura katılan birçok kişi Turizm Danışma Bürosu’ndaki bu emanet bisikletleri kullandı.

Biliyor muydunuz?

İtalya’nın Milano belediyesi işe bisiklet ile gidene km başına 25 cent para ödüyor.

5600 nüfuslu Muğla’nın Ula ilçesinde 5000 adet bisiklet var ve 4000 kişiden fazlası 50 yaşın üstü.

Yaşlılar Ula’daki uzun yaşamanın sırrının pedal çevirmek olduğuna inanıyor.

Ovacık Belediye Başkanı 1 Saat kitap okuyana 1 saat bisiklete bedava binme hizmeti veriyor.

Hollandalı Nuray Ç. Hollanda’da bakanların bisiklet ile işine gittiğini belirtiyor.

Amerika’daki Türk Profesör Mehmet Öz günlük 25 km bisiklete bindiğini belirtiyor.

Çevre bakanı işe bisiklet ile gidene teşvik verilebileceğini belirtiyor.

Bisiklet dostu ülkelerin başında Danimarka, Hollanda, İsveç, Finlandiya geldi.

Bisiklet turizminde ise Finlandiya Avrupa'nın en iyisi seçildi.

Bisiklet  Federasyon'un beş kategori içinde ülkede bisiklet turizmi, bisiklet kullanım sayısı, trafikte bisiklet güvenliği, bisiklet piyasası, bisiklet derneklerin sayısına göre yapılan değerlendirme sonuçlarında Türkiye yer almadı.