Daha yazının başında böyle bir soru sorulur mu?

'Düğün değil, bayram değil, eniştem beni niye öptü?' sorusu sorulur da biz neden böyle bir soru sormayalım?

Bazen de, 'abdestimden şüphe yok ki, namazımdan şüphe edeyim ' sorusu sorulur.

Biz bunun daha derinini soruyoruz: İmanından şüphen var mıdır?

Bu sorunun bir siyasi, bir de İslami cevabı vardır.

Siyasi cevabını siyasiler versinler. Biz bu sorunun İslami cevabını vereceğiz.

Müslüman imanı ile ilgili kendisine soru sorulduğunda , ' inşallah Müminim/ Müslümanım' demez. 'Gerçekten Müminim/ Müslümanım' cevabını verir. Anlaşılan odur ki imanında tereddüt etmez, şüpheye neden olacak kelimeler/ ifadeler kullanmaz. Günahlarımıza bakarak imanımızdan asla şüphe etmiyoruz.

Bu konuda Kur'an-ı Kerim'de Allah(cc) şöyle buyurmuştur: 'Müminler ancak Allah'a ve Rasulüne iman eden , ondan sonra asla şüpheye düşmeyen, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla savaşanlardır. İşte doğrular ancak onlardır.'(Hucurat,15).

Allah insanları, 'Mümin, Münafık ve Kafir ' olmak üzere üç sınıf şeklinde adlandırmış olup dördüncüsünü anlatmamıştır.

İnsanlar bu adlandırmalardan hangisine mensup olduğunun cevabını yine Kur'an-ı Kerim'den alacaklardır:

Gerçek Müminler hakkında Allah, 'İşte onlar gerçek müminlerdir…'(Enfal, 4).

Gerçek Kafirler hakkında, 'İşte gerçek kafirler bunlardır…'(Nisa, 151).

Gerçek Münafıklar hakkında da, 'Şüphe yok ki münafıklar cehennemin en alt katındadırlar…'(Nisa,145).

Peki, Mümin bütün hayırları işleyip yine bütün kulluk görevlerini yerine getiren kimse midir?

Hayır, Mümin bütün hayırları işleyip kulluk görevlerini yerine getirdiği için Allah tarafından Mümin olarak adlandırılmadığı gibi Kafir de bütün kötülükleri işleyip Allah'a karşı kulluk görevlerini yerine getirmediği için Allah tarafından Kafir olarak adlandırılmamıştır.

Çünkü Allah'ınadlandırması, insanların bir kısmının indirdiklerine iman etmesi yada inkar etmesine göredir.

Kur'an-ı Kerim'de bu konu şöyle belirtilmiştir: ' Allah'ı ve peygamberlerini inkar edenler ve (iman hususunda) Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyip 'Bir kısmına iman ederiz ama bir kısmına iman etmeyiz' diyenler ve bunlar(iman ile küfür) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu;

İşte gerçekten kafirler bunlardır…'(Nisa, 150-51).

Yarın, günah işlemek insanı dinden çıkarır mı? Selam ve sevgi ile…