'HALK ARKAMIZDA'

13 Ekim 2017 Cuma 20:36
Belediye Başkanı Adem Murat Yücel, ATV’de yayınlanan Nabız programına konuk oldu. Başkan Yücel, Büyükşehir Belediyesi’nin Alanya’da tabela vergilerini almak istemesiyle ilgili olarak, “Böyle bir anlayış ve düzenleme yok. Ben sessizliğimi koruyorum, korumak da zorundayım. Bu saatten sonra ben de başlarım. Sesimin çıktığı kadar ben de bağırırım” dedi.

Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel, Ülkü Arslan’ın hazırlayıp sunduğu, ATV’de yayınlanan Nabız programına konuk oldu.  10. yılını kutlayan Nabız programında Başkan Yücel,  göreve geldiği 3.5 yıllık süreçteki yatırım ve hizmetlerini ATV ekranlarından vatandaşlarla paylaştı. 12 Ekim akşamı yayınlanan ve 2. 5 saat süren programda Belediye Başkanı Yücel, şu konu başlıklarına değindi: Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel, Katı Atık Bertaraf Tesisi ile ilgili gelen soruya şunları söyledi: Biliyorsunuz biz hem doğuya hem de batıya alternatif aktarma tesisleri kurduk. Şu anda çöplerimizi o bölgede toplayıp Yumru Tepesi’ne götürüyoruz.  2014’ten önce Turizm Hizmet Birliği ALTAB vardı. 17 belediye başkanının, il genel meclis üyelerinin ve muhtarların imzası olduğu dönemin ALTAB Başkanı Hasan Beyin yaptığı bir ihalemiz vardı. Katı Atık Bertaraf Tesisi ile ilgili. Bu yer Tükler’de idi. Ben bu tesisin hayata geçirilmesi ile ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı’nın yanına giderek en az 3-4 kez görüştüm. Tesisle ilgili ricada bulundum. Kendisi bana; “bütün bölgede yapılan standartlara uygun bir tesis yapacaklarını ve bu ihaleyi iptal edeceklerini” söyledi. Biz bu yıla kadar tüm bölgenin çöpünü vahşi depolama alanı olan Yumru Tepesi’ne taşımaya başladık. Bu çok büyük bir maliyetti. Daha sonra terfi istasyonları kurup, tırlarla taşımaya başladık. 4 arabanın çöpünü birleştirip 1 tırla Yumru Tepesi’ne taşıyoruz. Bizim için iyi bir tasarruf oldu. 1 yılda neredeyse tüm masraflarımızı karşıladık.
3.5 YIL SONRA AYNI İHALEYİ HAYATA GEÇİRECEKLER; SEÇİME YETİŞTİRECEKLER
Büyükşehir Belediye Başkanımıza saygımız var ama ne hikmetse aradan 3.5 yıl geçmesine rağmen, aynı ihale aynı kişilerle aynı yere yapımına devam edilmesine karar verildi. Temelini atıp seçim zamanına yetiştireceğiz inşallah. Şunu da söylemek gerekir, toplamak bana ait. Terfi istasyonlarına kadar götürmek bana ait. Ordan sonrası Yumru Tepesine veya herhangi bir tesise götürmek ise Büyükşehir Belediyesi’ne ait. Çünkü çöpten toplanan verginin yüzdesinin bir kısmını da Büyükşehir hiçbir çaba sarf etmeden alıyor.
BÜYÜKŞEHİRİ 30 MİLYONLUK ÇÖP TAŞIMA MALİYETİNDEN KURTARIYORUZ
Büyükşehir Belediye Başkanımız çöpü Antalya’ya götüreceğiz diye bir ihale yaptı biliyorsunuz. 6 aylık süre için verilen fiyat teklifi 12 Milyon +KDV idi, yıllık olsa 24 milyon +kdv yapar. Ne kadar büyük bir paradan bahsediyoruz görüyorsunuz. Alanya Belediyesi olarak hiçbir şey yapmasa bile Büyükşehiri sadece senelik 30 Milyon Liralık çöp parasından kurtarıyoruz.
Alanya Belediyesi’nin ne kadar zor şartlarda yaşadığını, kimlerin ne kadar yükünü aldığını herkesin önüne koymak isterim.
15 GÜNDÜR TABELA VERGİSİNİN KAVGASINI EDİYORUZ
Biz bunları dillendirmiyoruz, kendi aramızda diyaloğlarla çözmeye çalışıyoruz, hukuk kuralları içerisinde çözmeye çalışıyoruz. Halkımız kargaşayı sevmiyor. Biz 15 gündür neyin kavgasını veriyoruz biliyor musunuz.? Batı Bölgesinden Okurcalar’dan başlayıp Demirtaş’ın sonuna kadar Karayollarının refüjünü peyzajını bakımını biz yapıyoruz. Karayollarında olmasına rağmen altgeçitleri, temizliğini her şeyini biz yapıyoruz. Şimdi biz son 15 gündür Okurcalardan başlayan  tabale vergisini kim alacak onun kavgasını ediyoruz. 3 yıldır Alanya Belediyesi alıyordu. Senelik 700-800 bin liralık bir geliri vardı.Şimdi Büyükşehir bunu almaya çalışıyor. Günde 200 kez telefonun çalıyorsa, yüzde ellisi bu konu ile ilgili. otelcisi, turizmcisi, esnafı başkanım bu parayı biz size mi? Büyükşehire mi ödeyeceğiz diye soruyor.
BU SAATTEN SONRA SESİMİN ÇIKTIĞI KADAR BEN DE BAĞIRIRIM
Böyle bir anlayış yok, böyle bir düzenleme yok. Ben sessizliğimi koruyorum, korumak da zorundayım. Bu saatten sonra ben de başlarım. Sesimin çıktığı kadar ben de bağırırım.
Çünkü yazıktır.
BİZ ONLARIN 30 MİLYONLUK YÜKÜNÜ ALIRKEN, BÜYÜKŞEHİR 500-600 BİN LİRALIK İLAN VERGİSİNE GÖZ DİKTİLER
Biz herkesin yükünü almaya çalışırken Alanya Belediyesi’nin senelik 500-600 bin liralık reklam-ilan parasını da biz alacağız derseler bu etik değil. Ben çöp taşımada yılda 30 milyon Liralık onların yükünü alıyorken, onlar da Alanya Belediyesi’nin 500-600 bin liralık ilan gelirine göz diktilerse ben bunda yokum.
Bütün belediye başkanları ile görüşüyorum. Siyasi görüşü ne olursa olsun. Herkes de benim gibi aynı düşünüyor. Yazıktır.
‘BÖYLE BİR ADALET YOK’
Büyükşehire bağlı belediyelerinin çoğuna sordum. Depozito parasını ödüyormusunuz diye. Depozito parası nedir diye soruyorlar. 20 sene önce 30 sene önce ödenilen depozito parasını 6360 sayılı yasadan sonra, paylaşım komisyonundan sonra hesapların kapanmasından bile sonra Büyükşehir bizden 6 Trilyon liralık depozito parası kesti. Böyle bir adalet yok.
‘TÜYÜ BİTMEMİŞ YETİMİN HAKKINI YEDİRMEM’
“Ben de davalarımı açtım, hukuk mücadelemi veriyorum. bölgemin haklarını korumak için elimden geleni yapıyorum. Siyasi kavgaların içinde yokum. Kurumsal olarak Alanya Belediyesinin hakkını arıyorum. Alanya Belediyesi hakkını alacak. Alanya’nın hakkı neyse Alanya Belediyesi bunu korumak zorunda. Ben tüyü bitmemiş yetimin hakkını yedirmem.”
BELEDİYE MÜLKLERİNİ 1 METREKARE ARTTIRMANIN MÜCADELESİNİ VERİRKEN BU YERLERİ BAŞKASINA VERME LÜKSÜMÜZ YOK
“Otogar tarafındaki eski şantiye binasının olduğu alana planladığımız Kültür ve Gençlik Merkezi’nin temelini bu dönemde atacağız. En güzel gençlik merkezi olacak. Buna şehrimizin ihtiyacı var. 40-50 milyonluk bir yatırım yapacağız. Hukuksal mücadelemiz devam ediyor.  Bağıra bağıra sesimin duyduğu yere kadar hem hukuksal mücadelemi vereceğim, hem de buranın Alanya Belediyesi’nde kalması için mücadele edeceğim. Hiçkimse kusura bakmasın. Biz daha 1 metrekare yer satmadan, Biz köy, belde tüzel kişiliklerinden kalan yerleri bile belediye mülkü yapmaya çalışırken, 1 metre kare daha sosyal alan, yeşil alan üretmeye çalışırken hiç kimseye bu yerleri verme gibi bir lüksümüz yok.
TELEFERİĞİN HAYATA GEÇMESİYLE EFSANE DİRİLDİ
“Herkes Alanya Kalesi’ni iç kaleden ibaret sanıyordu. Alanya’nın 37 yıllık hayali teleferiğin açılmasıyla birlikte, kaledeki yaşayan efsane tekrar dirildi. Selçuklu Sultanı Keykubat’ın sarayı, Ehmedek Çarşısı gibi daha nice tarihi değerlerimiz kaleyi gezmek isteyen insanların hizmetine sunuldu.  Teleferiğin Alanya’nın bir markası bir sembolü olacağına inanıyorum. İnsanlar teleferik sayesinde Damlataş ve Kalenin essiz manzarasını görme imkanı buluyorlar”.
OCAKTAN İTİBAREN YENİ KARARLAR ALACAĞIZ
“ Kalenin UNESCO adayı olmasından dolayı almamız gereken tedbirler var. Büyük tur otobüslerinin kaleye çıkışının yasaklanmasıyla ilgili. Ocaktan itibaren yeni kararlar alacağız. UNESCO’ya dahil olabilmemiz için bu kararları olmamız gerekiyor. Bir tur otobüsünün kaleye çıkması 1.5 saat, bazen çıkıp inemiyor bile. Kısa vadede bu konuda karar alıp gerçekleştireceğiz”.
TARTIŞILACAK BİR RAKAM DEĞİL
“Alanya’nın bir değeri var, Alanya’da yaşamanın bir bedeli var. Diğer teleferiklerin fiyatı araştırıldığı zaman ücret yüksek değil. Kişi başı alınan ücretin de 1 Lirası ALTAV’a, 1 Lirası da Alanyasporumuza hibe ediliyor. Alanyaspor Süper Ligde. Herkese nasip olmaz; desteklenmesi gerekiyor. Alanya’nın tanıtımını yürüten ALTAV yılda 28 fuara katılıyor. Hem ALTAV’a hem de Alanyaspor’a mali anlamda kalıcı çözümler üretmek için çalışacağız. Teleferiğin şehir ekonomisini canlandıracağını düşünüyorum.”
NİYE ÖNCE KIRSALA HİZMET YAPTIK?
“İlk başlardaki kırsala ciddi hizmetler yapılıyor, merkeze yapılmıyor anlayışı tamamen yıkıldı. Merkezde de çok büyük yatırımlarımız var. Niye önceliğimiz kırsala hizmetti çünkü kırsalda durumu çok kötü olan, yolu – sokağı olmayan mahallelerimiz vardı. Oralar öncelikli yerlerimizdi. Ben seçimden öncede bu yerlerin hepsini gezdim, biliyordum”.
YERİNDE VE ZAMANINDA YAPILAN HİZMET HİZMETTİR
“Şehir merkezinde ne varsa kırsala da aynı hizmeti yapmaya çalıştık. Yerinde ve zamanında yapılan hizmet hizmettir. Alanya diğer ilçelerden farklı. Merkezdeki insanların yüz de 50’sinin hem yaylada hem mahallelerde evleri var. Bu insanlar merkezdeki aynı konforu yaylalarda da istiyor. Biz bu dengeyi korumak zorundayız”.
ŞEHRİN TANITIMI İÇİN MEVCUT ETKİNLİKLERİN ÇITASINI YÜKSELTTİK, YENİ ORGANİZASONLAR EKLEDİK
“Turizm ve Sanat Festivali’ne Yörük Göçü’nü de ekleyerek, uluslararası düzeyde büyüttük. Alanya halkı hiç olmazsa 3 gün bir nefes alıyor. Caz Günleri, benim büyük keyif aldığım organizasyonlarımızdan biri. Seyirci kitlesi, sanatçıların profesyonelliği ortama başka bir hava katıyor. 4 günlük bu etkinliği izlemek için başka şehirlerden gelip bizim şehrimizde kalan insanlar var. Tarihi Bedesten çarşısında yaptığım defileye Türkiye’nin ünlü işadamları, modacıları ve mankenleri katıldı. Alanya’nın marka değerini arttıracak bir organizasyondu. Biz hep hedef yükseltmenin peşindeyiz. Defileye katılan konuklar Alanya’ya hayran kaldılar; defile sonrasında hepsinden teşekkür mektupları aldık.”
78 BİN BAŞVURNUN 77 BİN 900’ÜNE CEVAP VERİLDİ
“2015’te hizmet giren Çözüm Masası 78 binin üzerinde sorun ve öneri aldı. Bunların 77 bin 900’üne cevap verildi. Çözüm Masası Belediyenin günlük işlerini hafifletiyor.. Bizim ve yönetimimizin yükünü hafifletiyor.”
YENİ PRESTİJ CADDELERİ YOLDA
“Alaiye Caddesi ile başladığımız prestij caddelerinin sayısını artıyoruz. Alaiye’nin ardından Kestel İsa Küçülmez, Mahmutlar Atatürk Caddesi ile devam ettik. Kestel’den bisiklete binen bir vatandaş Kargıcak’a kadar kesintisiz gidebiliyor. Yeni prestij caddesi çalışmamızı da Kemal Reisoğlu Caddesi’nde başlatıp Adliye Binasına kadar devam ettireceğiz.”
KENT MEYDANINA ACİLEN İHTİYACIMIZ VAR
“Hep söylerim, şehirler meydanlarıyla anılır. Burası bir turizm şehri. Bizim acilen belediye binasını kaldırarak Begonville Kızılkule arasındaki alan için planladığımız kent meydanı projesini hayata geçirmemiz gerekiyor.2018 yılında ihaleye çıkarıp aynı yıl içinde inşaatına başlayacağız”.
DÖRT DÖRTLÜK YENİ BİR BELEDİYE BİNAMIZ OLACAK
“Yetersizlikten dolayı mevcut belediye binasının koridorlarını bile ofis yaptık. Acilen yeni binaya ihtiyacımız var. Birinci önceliğimiz kent meydanı, ardından yeni belediye binası. Eğri Köprü yanına yapılacak belediye binasının inşaatına başladık. 1 ay içinde zeminde otopark olarak kullanacağımız katın üzerine çıkacağız. Ardından kısa sürede karkasına geçilecek. Dört dörtlük bir bina olacak.”
ESKİSİNİN 4 KATI DAHA FAZLA ASFALT ÜRETİYORUZ
“Toslak Mahallesi’ndeki asfalt şantiyesinde saatte 50-55 ton asfalt üretirken Oba’ya kurduğumuz yeni Asfalt Plentiyle saatte 178 ton üretmeye başladık. Üretimiz 4 kat arttı. Yeni tesislerle Avrupa standartlarında en kaliteli en hızlı asfaltı yapıyoruz”.
CUMA PAZARINA YENİ RROJE
“Cuma pazarında 26 yıldır devam eden bir hukuk mücadelesi vardı. Geçen yıl sonuçlandı. Bundan sonra o bölgeyi düğün salonuyla birleştirip güzel bir kompleks yapmayı planlıyoruz. 2 kat aşağı inip otopark yapacağız, üstüne de düğün salonuyla birlikte pazaryeri. Yılbaşına kadar orayla ilgili projeyi vatandaşlarımızla paylaşacağız”.
3 YIL İÇİNDE SANAYİ ÇARŞISI KESTEL’E TAŞINACAK
“Kentsel dönüşüm projesi kapsamında Cumhuriyet Mahallesi’ndeki sanayi çarşısını Kestel’e kurduğumuz çarşıya taşıyacağız. Bu bölge ile ilgili hazırladığımız kentsel dönüşüm projemizi Şehircilik Bakanlığı’na sunacağız. 3 yıl içinde bu bölgeyi Kestel’de oluşturulan 500 dönümlük sanayi çarşısı alanına taşıyacağız. Üniversitenin olduğu bölgede yeni bir sanayi sitesi oluşturacağız”.
“ALANYA PEYZAJ VE TEMİZLİKTE ALTIN ÇAĞINI YAŞIYOR”
Alara’dan çıkıp Demirtaş’a kadar olan yolun refüjlerine ve çevresine baktığımızda Alanya’nın peyzaj ve temizlikte altın çağını yaşadığını görürsünüz. 1 milyondan fazla bitkiyi toprakla buluşturduğumuza dikkat çektiğimiz zaman bunu daha iyi anlıyoruz.”
114 OKULUN TÜM İHTİYAÇLARINI KARŞILADIK
“Eğitimle ilgili yatırımlarımız devam etti. 3 milyon 500 bin TL harcayarak 114 okulumuzun çevre düzenlemesi, spor alanı, tadilat gibi tüm ihtiyaçlarını karşıladık. 2 okul yaptırıyoruz, camiler yaptırıyoruz. 68 kırsal mahalledeki kız çocuklarımızın okuması için yaptırdığımız Oba Kız Yurdumuz doldu. Her okulun talebine cevap vermeye çalışıyoruz.”
KÜLTÜR VE GENÇLİK MERKEZİMİZİN TEMELİNİ BU DÖNEMDE ATACAĞIZ
“Otogar tarafındaki eski şantiye binasının olduğu alana planladığımız Kültür ve Gençlik Merkezi’nin temelini bu dönemde atacağız. En güzel gençlik merkezi olacak. Buna şehrimizin ihtiyacı var. 40-50 milyonluk bir yatırım yapacağız”.
KALEYE YEMEK MÜZESİ KURULACAK
“Yemek kültürümüzü korumak ve Alanya mutfağını yaşatmak için Alanya Kalesi’nde eski bir Alanya evini restore ederek Yemek Müzesi olarak düzenleyeceğiz”.
KÜTÜRÜP MAHALLESİ YENİ İMAR PLANIYLA AVANTAJLI DURUMA GEÇTİ
“Kütürüp bölgesinin 5 binlik planları daha önce onaylanmıştı. Binlik planlarını da Kasım Meclisimizde onaylayacağız. Ardından da 18. madde uygulamasına başlayacağız. Kütürüp bölgesi bu planlardan dolayı çok şey kaybetmiş gibi yansıtıldı ama kaybetmedi. Hatta çok avantajlı duruma geçti. Hem sosyal alanları arttı, hem de iyi bir planlama çıktı.”
AYAĞI YERE BASAN BİR BELEDİYEYİZ
“Alanya Belediyesi, ayağı yere basan, dışarıdan mali destek almayan, aldığı ödüllerle kurumsallığını ispatlamış , en güçlü belediyelerden biridir. Hiçbir işimizi laf olsun diye yapmıyoruz, güçlü bir ekibimiz var, tecrübeli bir ekibimiz var. Ne yapıyorsak halkın bize verdiği güvenden dolayı yapıyoruz. Alanya halkı arkamızda. Biz insanların güvenini boşa çıkarmıyoruz diye düşünüyorum.”