28-Mart-2024 11:44:33

Cankoç Medya Kuruluşudur.

$
4 YILDA 60 PROJE!

Gerede Belediye Başkanı Mustafa Allar, 2014 yerel seçim öncesi 4 yıllık görev sürecinde vatandaşlara 29 proje vaadi verdiklerini, bu 29 projeden sadece Yamaç Kafe Projesi ve 2. Etap Toki Projesinin hayata geçmediğini belirtti. Söz verilen 29 projenin yanı sıra sözü verilmeyen ve seçim katalogunda yer almayan 35 proje için kolları sıvadıklarını ifade eden Allar, geçen 4 yılı Yenigün’e değerlendirdi.

Gerede Belediye Başkanı Mustafa Allar, geçen 4 yıllık sürede 60’ın üzerinde projeyi başlattıklarını belirtti. 2014 yerel seçim öncesinde vatandaşların karşısına 29 proje vaadiyle çıktıklarını ancak 17-25 Aralık süreci ve 15 Temmuz hain darbe girişimi gibi bir çok handikaba rağmen verilen sözleri bir bir yerine getirdiklerini belirten Allar, geçen 4 yıla ilişkin şu açıklamayı yaptı;

2014 yerel seçimleri öncesinde halkımıza sözünü verdiğimiz Demirciler Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi’nin ön uzlaşması, kentsel tasarım ve bakanlık onayını aldık ve projeyi ihale aşamasına getirdik.

Arasta Projesi’nin 1. etabına startı verdik. Alandaki kamulaştırma sorununu tamamladık ve 1. etap için eski Kültür Merkezi’nin bulunduğu alana tarihi dokuya uygun olarak iş merkezinin yapım ihalesine çıkacağız. Ayrıca Hayırsever İşadamımız Sayın Mithat Dayıoğlu da Kiliseli Han’ın restorasyonunu üstlenmiştir ve Pazartesi günü (bugün) restorasyonu başlayacak.

Toplum Merkezi’nin inşasını tamamladık ve ihtiyaç kapsamında bu binayı Hafız İHO’ya tahsis ettik.

Yarı Olimpik Yüzme Havuzunu tamamladık ve şu anda buranın sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için resmi girişimler yapıyoruz. Bu yıl içersinde yüzme havuzu faaliyete girmiş olacak.

Göl Bölgesi Rekreasyon Projesi ile ilgili arazi konusunda köylerle mutabakatı sağladık. Yapım ihalesine bu yıl çıkıyoruz.

Dayıoğlu Deresi Islahı ve rekreasyon projesinde güney kısmı ıslah ettik. Kuzey kısmında ise su kapanı yatırım programına alındı. Rekreasyon etap etap uygulanacak.

Ramazan Dede Peyzaj Projesi’ni hayata geçirdik.

Yamaç Kafe Projesi’nde ihaleyi alan yüklenici işi yapmadı. Proje fayda ve maliyet hesabına göre tekrar gözden geçirilecek.

Geredespor Kamp Tesisi ve Belediye Sosyal Tesisler için verdiğimiz sözü de tutuyoruz. Projesini hazırladık ve bu yıl ihalesine çıkıyoruz.

Sentetik Çim Saha projesini tamamladık.

Şehir Yaylalarının 2B kapsamına alınması noktasında çalışmalarımızı tamamladık.

Mevcut çöplük alanının rehabilitasyonunu gerçekleştirdik ve vahşi depolamaya son verdik. Düzenli Katı Atık Depolama Projesi ise Bolu’daki tüm belediyeler ile ortaklaşa yürüttüğümüz bir proje ve yapım ihalesi Bolu Belediyesi tarafından gerçekleştirilecek. 2. etap Toki projesini iptal ettik. Demirciler Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi’nde çok sayıda daire yapılacağı için projeyi konut ihtiyacının oluşabileceği ilerleyen yıllara bıraktık.

Jeotermal Kaynak Suyu araştırmasında sondaj çalışmalarını yaptık ancak sıcak suya ulaşamadık. Bu nedenle projeyi devam ettirmedik.

Mezarlık alanının gelişim planlamasını gerçekleştirdik ve yer tahsisi yapıldı.

Evsel Atıksu Arıtma Tesisini de söz verdiğimiz gibi yatırım programına aldırdık ve ihalesi tamamlandı. 30 Milyon TL’nin üzerinde yeni bir arıtma tesisine Gerede kavuşuyor.

Hayal, olmaz denilen Deri OSB’de çalışmaları tamamladık ve taşınma resmen başladı.

4 yıllık Fakülte binası tamamlandı ve hayata geçti.

Devlet Hastanesi’ni neredeyse tamamen yeniledik. Ek bina yapımını da tamamladık. Toplum Sağlığı Merkezi ve İlçe Sağlık Müdürlüğü binalarının da yapımı devam ediyor.

Sosyal Hizmet ve Rehabilitasyon Merkezi’ni Gerede’ye kazandırdık.

Yaya ve araç alt geçit genişletme çalışmasını tamamladık.

Kemerciler Sitesi Projesi için yer bulundu. Proje için kamulaştırma ve bakanlıktan hibe yada uzun vadeli kredi alınması için girişimlerimiz devam ediyor.

Gerede Gölü Villa Kent Projesi’nde imar sorununu çözdük ve tapular sahiplerine verildi.

Doğalgaz çalışmaları tamamlandı.

Asfalt ve kaldırım çalışmalarında ise 100.000 ton sıcak asfalt ve 100.000 metrekare kaldırım çalışması gerçekleştirdik.

Söz vermediğimiz halde start verdiğimiz projeler

Bu projeler bizim 2014 yerel seçimleri öncesi söz verdiğimiz projelerdi. Bir de bizim söz vermediğimiz halde başladığımız projeler var. Örneğin Kervan Otel Projesi. Araziyi satın aldık ve 20 Temmuz’da ihaleye çıkıyoruz. Yıkım yıl içersinde gerçekleşip proje start alacak.

Cezaevi Projesi, yıllar önce Gerede’de uygulanmak istenilmiş ancak çeşitli sebeplerden dolayı yapılamamıştı. Biz yer tahsislerini ve tüm engelleri ortadan kaldırdık ve bugün elhamdülillah proje başladı. Bu konuda HSK Başkanvekilimiz Sayın Mehmet Yılmaz abimiz ve saydığım tüm projelerde milletvekilimiz Sayın Fehmi Küpçü’nün katkıları yadsınamaz.

Alt Arasta’da bizim taahhütlerimiz arasında olmamasına karşın cephe sağlıklaştırmasını gerçekleştirdik.

Beşiktaş Kulübü’ne kamp tesisi arazisinin tahsisini yaptık ve Esentepe Otel’i kiraladık. Önümüzdeki günlerde bu projede önemli gelişmeleri hep beraber yaşayacağız.

Karma OSB’deki fabrika sayıları bizim dönemimizde arttı. Ayrıca OSB’nin gelişim alanının kamulaştırılması, çevre düzenlemesi yapılması, yollarının yenilenmesi, %50 hibe alınması çalışmalarını gerçekleştirdik.

Şehir Stadının zemin yenileme ve çevre düzenlemesi çalışmalarını başlattık.

Yine söz vermediğimiz halde Keçeli Suyunu Gerede’ye getiriyoruz. İhalesini geçen yıl yaparak çalışmalara başladık. Projenin yüzde 50’lik kısmı tamamlandı.

Galericiler Sitesi’ni yine söz vermedik ancak tamamladık.

SGK Binası bizim dönemimizde yapıldı ve esnaf, vatandaş ile sanayicimiz SGK ile ilgili tüm işlemlerini burada yapmaya başladı.

Söz vermedik ancak panayır alanını bu dönemde kamulaştırmaya başladık. 100.000 metrekarelik panayır alanının 65.000 metrekaresini kamulaştırdık.

Araç filosunu modern hale getirdik. Gerek satın alma gerekse hibe yoluyla greyder, kamyon ve otobüslerden oluşan 39 yeni aracı Gerede’ye kazandırdık.

Esentepe Futbol Sahası tribünlerini doğaya uygun halde yeniledik.

Esentepe Mesireliği şadırvan ve tuvaletlerinin yapımını gerçekleştirdik.

İhtiyaç görülen bir çok mahalleye aile parkları yaptık.

İnşaat malzemecilerini şehir dışına çıkarttık.

Yine sözünü vermememize karşın Gençlik Merkezi’ni Gerede’ye kazandırdık.

Açık ve Kapalı Tenis Kortlarını Gerede’ye kazandırdık.

Tarihi Hamam Hizmete girdi.

Yıldırım Bayezid Cami Restorasyonunu tamamladık.

Yukarı Tekke Cami’nde restorasyona başlıyoruz.

Gerede’ye 2 cami yapımı için yer tahsisleri yaptık ve camiler hayırseverlerimiz tarafında tamamlandı.

Kent Ormanı Mesirelik Alanı projesini hayata geçirdik.

Melih Gökçek Kültür Merkezi hayata geçti.

Yeni Belediye Sarayı hayata geçti.

Habibullah Üstün Kız İmam Hatip Lisesi yapımı devam ediyor.

Fen Lisesi’ni Gerede’ye kazandırdık.

Eyüp Özdemir İHO inşaatının yapımı bizim dönemimizde tamamlandı ve faaliyete girdi.

Bahçelievler İlkokulu bizim dönemimizde faaliyete girdi.

Aşçılık ve Turizm Meslek Lisesi’nin yapımı bizim dönemimizde start aldı ve inşaatı hızla devam ediyor.

Seviller İlkokulu yapımı devam ediyor.

Büyükbaş Hayvancılığı ilçemizde yasakladık.

Esentepe Park Kafe Restoran hizmete girdi.

112 acil istasyonu yapımı Bahçelievler Mahallesi’nde devam ediyor. Ayrıca sosyal, kültürel ve sportif faaliyetleri de devam ettiriyoruz.

4 yıldır sürdürdüğümüz görevimizde bir çok projeye imza attık. Bu projelerde Milletvekilimiz Fehmi Küpçü’nün katkıları büyüktür ve memleketi için hizmet etmeye devam edecek. Daima halkımızda iç içe olduk ve olmaya da devam ediyoruz. 4 yılın özetini paylaşmaya çalıştım ve bizler çalışmalarımızı sürdürmeye devam ediyoruz.”diye konuştu.

3 Yorumlar
Ali Haydaei

Ne nasıl anlamadım proje çalışma nasıl Allah Allah?! Entrasan , nüfus kalmayacak Gerede’de herkes kaçıyor nasıl engelleyeceksiniz Allah soracak vallahi soracak günaha giriyorsunuz , yapmayın etmeyin biraz çalışın ne oldu Gerkonsan ne oldu TOKİ ne oldu Kentsel Dönüşüm ne oldu BJK için otel , ne oldu yamaç kafe ne oldu icraatlar editör bu yorumu yayınla lütfen yoksa hakkım haram olsun size ve herkese. Saygılar sevgiler biraz demokratik olun eleştiriye açık olunuz.

Elçibey

Beşiktaşın otel için ödediği son kira dekontunu bir yayınlayıverin! Birde oteli bekleyenlerin maaşını kim veriyor? Kulüp mü, belediye mi, işkur mu?

İsmail KILINÇ

Gerede de ne yazık gi somut bir gelişme olmadığı gibi, hızlı bir göç gözlemleniyor. Bazı projeler olsa da, bunlar tek başına çözüm olmayacaktır. Bir taraftan istihdam yaratacak katmadeger li endüstriyel sanayilesme şart, bunun için ABD yi yeniden keşfetmeye gerek yok, önce var olan Gerkonsan gibi işletmeleri faaliyete gecirmek ile hızla başlanmalı. Öte yandan Geredemizin kültürel ve doğal zenginlikleri öne çıkarılarak turizme önem verilmeli. Ancak Göl Projesinde olduğu gibi 4 yılda ancak ihaleye çıkılacak hale gelmesi icler acısı. Bir projeyi bir kaç döneme yaymak Geredemizin gelişmesine zarar vermektedir. Basit ve hızlı adımlar ile ilerlemeyiz. Gölü, yaylası, suyu havası her değeri turizme açılmalı, çekici Geliştirmeler yapılmalı. Sadece Belediye değil, bunun için vakıflar, dernekler ve iş adamları da ellerini taşın altına koymalı. Akıp giden zamanın değerinin farkına varmalıyız. Yoksa bir gün geriye dönüp baktığımızda su an köylerimizde olduğu gibi genç nüfus kaçmış emekliler şehri görmek çok zor olmayacaktır. Geredemizin ve hemşehrilerimizin istikbali ve selameti için emek veren herkese kolaylıklar ve başarılar dilerim Selam ve dua ile. İsmail Kılınç Darıca